Biskut Oreo Biskut Oreo Profile Biskut Oreo Facebook

Wednesday 23 March 2011

PERSINGGAHAN INI

Dunia adalah tempat persinggahan menuju ke akhirat.

Dan dunia itu sendiri punya banyak tempat persinggahan.

Dan saya bakal meninggalkan persinggahan yang entah ke berapa ni, tak lama je lagi.

Persinggahan yang paling lama, yang paling banyak kenangan, dan yang paling banyak membentuk diri saya seperti mana saya pada hari ini.


Terasa berat untuk melepaskannya, melepaskan individu-individu yang pernah mewarnai hidup saya, yang pernah menjadi sebahagian daripada kisah hidup saya.

Tapi sekali lagi, dunia hanyalah tempat persinggahan. Maka seharusnya setiap pertemuan itu ada perpisahan.

Perpisahan yang menjadi titik mula bagi saya dan mereka semua melangkah ke tempat persinggahan yang baru.

Semoga hari-hari yang telah dilalui di persinggahan ini sentiasa dalam ingatan saya dan mereka semua.


Sebiru hari ini
Birunya bagai langit terang benderang
Sebiru hari kita 
Bersama disini

Seindah hari ini
Indahnya bak permadani taman syurga
Seindah hati kita
Walau kita kan berpisah

Bukankah hati kita telah lama menyatu
Dalam tali kisah persahabatan Ilahi
Pegang erat tangan kita terakhir kalinya
Hapus air mata meski kita kan berpisah

Selamat jalan teman
Tetaplah berjuang
Semoga kita bertemu kembali
Kenang masa indah kita
Sebiru hari ini

No comments: